Vodomec

Nagrada režiserju najboljšega filma iz sklopa Perspektive po izbiri mednarodne žirije, ki jo podeljuje glavni pokrovitelj festivala Telekom Slovenije, d.d.

Mednarodna žirija: Dragan Rubeša, Jessica Kiang, Damjan Kozole

Žirija je glavno festivalsko nagrado vodomec soglasno dodelila filmu:

 

Columbus

Režija: Kogonada

Obrazložitev

Film, ki je na žirijo naredil največji vtis, dokazuje, da filmi niso samo refleksija težkih časov, temveč so lahko tudi zatočišče pred njimi. Za izjemne igralske dosežke ter intelektualni, vendar ne apologetski, tiho poglobljeni poklon tolažilni in povezovalni moči umetnosti – v tem primeru arhitekture – je žirija glavno nagrado vodomec za leto 2017 soglasno podelila filmu Columbus režiserja Kogonade.

 

Vodomec – posebna omemba

Arabija / Arabia / Araby  

Režija: Affonso Uchoa, Joao Dumans

Obrazložitev

Žirija v sestavi Jessica Kiang, kritičarka iz Berlina, Dragan Rubeša, kritik z Reke, in Damjan Kozole, režiser iz Ljubljane, je posebno omembo dodelila filmu, ki s počasnim in subtilnim pristopom zgradi resničen in pošten portret brazilskega priložnostnega delavca – ter s tem portret delavca tega sveta. Žirija posebno omembo namenja filmu Arabia režiserjev Joaa Dumansa in Affonsa Uchoa.

 

 

Nagrada FIPRESCI

Nagrado podeljuje mednarodna žirija svetovnega združenja filmskih kritikov in novinarjev.

Mednarodna žirija: Salvatore Marfella, Angelo Mitchievici, Ana Šturm

 

Moški ne jočejo / Muškarci ne plaču / Men Don't Cry

Režija: Alen Drljević

Obrazložitev

Kako se soočiti s travmami vojne in razrešiti globoko zakoreninjeno sovraštvo? Je mogoče ponovno vzpostaviti (za)upanje v zlomljeni družbi? To so vprašanja, ki odmevajo v tem pretresljivem, izjemno napisanem in odigranem filmu, prežetem z mučno atmosfero, toksično moškostjo, nelagodjem in nezaupanjem.

Za občutljivost pri raziskovanju kompleksne narave ranjenih posameznikov, natančno poznavanje ter razumevanje fizičnih in psihičnih posledic vojne, predvsem pa za odločno humanistično zavezo medsebojnemu razumevanju, sočutju in sprejemanju Mednarodna žirija filmskih kritikov nagrado FIPRESCI podeljuje filmu Moški ne jočejo, prvencu Alena Drljevića.

 

 

Nagrada za najboljši kratki film

Žirija: Daniel Ebner, Hana Jušić, Špela Čadež

 

Nisem od tukaj / Yo no soy de aquí / I'm not from here

Režija: Maite Alberdi, Giedre Žickyte

Obrazložitev

Nagrado za najboljši kratki film podeljujemo odličnemu filmu, ki nas je presenetil in se nas dotaknil na številnih ravneh. Gre za prefinjen portret odtujene ženske, ki se bori za identiteto in neodvisnost v tuji deželi, ter obenem subtilen politični dokumentarec o negi in oskrbi kot enem največjih izzivov starajoče se družbe. Nagrado prejme Nisem od tukaj avtoric Maite Alberdi in Giedre Zickyte.

 

Kratki film – posebna omemba 1

Zverina / The Beast

Režija: Samantha Nell, Michael Wahrmann

Obrazložitev

Prvo posebno omembo za refleksiven, spoštljiv in izjemno osvežujoč pogled na postkolonialne strukture z vidika nastopajočih v muzejski vasici ljudstva Zulu namenjamo filmu Zverina avtorjev Samanthe Nell in Michaela Wahrmanna.

 

Kratki film – posebna omemba 2

"[...] Hlepenje po pripovedi" / "[...] Craving for Narrative"

Režija: Max Grau

Obrazložitev

Drugo posebno omembo namenjamo dolgemu, vendar učinkovitemu postmodernemu filmskemu eseju z obilico humorja in bistroumnosti »[...] Hlepenje po pripovedi« Maxa Graua.

 

Zmaj – nagrada občinsta

Občinstvo je z glasovanjem izbiralo svojega favorita, ki prejme nagrado zmaj.

Med 32 filmi je najvišjo povprečno oceno, 4'79, prejel film

 

Ognjišče / Hjartasteinn  / Heartstone

Režija: Gudmundur Arnar Gudmundsson

 

Pregled vseh filmov, ki jih je ocenjevalo občinstvo >>
 

Nagrada mladinske žirije Kinotrip

Žirija: Martin Draksler, Esma Hajdarpašić, Rostja Močnik, Mila Peršin in Jakob Rakovec

 

Pokliči me po svojem imenu/ Call Me by Your Name

Režija: Luca Guadagnino

Obrazložitev

Člani Kinotripove žirije smo si ogledali izbor petih filmov, ki v nas odpirajo pomembna vprašanja in osvetljujejo družbeno aktualne tematike, svojih mladih protagonistov in občinstva pa ne podcenjujejo. Med njimi nas je najbolj navdihnila silovita ljubezenska zgodba, ki se gledalca dotakne z ganljivo iskrenostjo. Poetična in dognana režija prinaša svež pogled na enega najbolj razširjenih žanrov, obenem pa ohranja angažirano noto. Film z univerzalno in brezčasno mislijo ostane z nami še dolgo po odhodu iz kinodvorane. Kinotripovo nagrado mladinske žirije prejme film Pokliči me po svojem imenu.

 

 

Nagrada za najboljši film 360˚

Glavni pokrovitelj: Telekom Slovenije, d.d.

 

Svoboda, brez izgovorov / Freedom, with no excuses

Ekipa ustvarjalcev: Matej Lozar, Anja Čotar, Rok Jagodnik, Uroš Kokol, Sašo Stojak

 

Žirija za najboljši film 360˚: Miha Mazzini, Katarina Morano in Zvezdana Lazar

 

Obrazložitev

Film Svoboda, brez izgovorov nagovarja vse nas, da se rešimo spon, ter izstopimo iz lastnih in tujih okvirjev, ki nas vežejo v ujetost in stagnacijo. Pozdravljamo to sporočilo in podpiramo poskus združitve animacije in igranega filma. Četudi smo si na splošno želeli boljši izkupiček tega kar omogoča tehnologija nas pri zmagovalnem filmu morda ravno ta minimalistična uporaba potenciala 360ih stopinj postavi v pozicijo ujetih likov in tudi v nas vzbudi težnjo po osvoboditvi.

Urnik filmskega festivala lahko spremljate z aplikacijo 28. Liffe, ki prikazuje razpored filmov po dnevih, dvoranah in pregled vseh filmov po sekcijah. V kategoriji Moj Liffe si uporabnik lahko sestavi svoj urnik filmov. Poleg opisa filmov aplikacija omogoča vpogled kratkih video vsebin filmov, festivalskih novičk in galerije.


Perspektive

Predpremiere

Kralji in kraljice

Panorama svetovnega filma

Ekstravaganca

Fokus

Retro

Posvečeno: Čudežno leto ’67

Kinobalon
Kratki
 
 
 
 

 

Novice

  • 19. 07. 2017 -  Prijava filmov 
    Festival ne sprejema zunanjih prijav za filme. Hvala za razumevanje.
    Informacije: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

ČE
… v novembru nestrpno pričakujete 27. LIFFe,
… imate radi film in filmske ustvarjalce,
… želite spoznati ozadje festivala,
… ter želite spoznati režiserje, igralce, scenariste in druge festivalske goste.
… ter imate primerno znanje, čas in voljo do dela.

POTEM
vas vabimo k sodelovanju,

PRI
... spremljanju gostov festivala,
... urejanju festivalskih lokacij,
… različnih festivalskih opravilih.

OGLASITE SE
in se nam predstavite.

Prošnjo z življenjepisom do 3. 10. naslovite na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Liffov krog 2017

Simon Popek
Programski direktor festivala

V Melvillovem Rdečem krogu, klasiki francoske kriminalke, ki bo letos zaznamovala retrospektivni del festivala, se na začetku pojavi epigram. Buda je s koščkom rdeče krede narisal krog in dejal: »Če je ljudem, četudi nevede, določeno, da se bodo nekega dne srečali, se bodo – kar koli se jim bo vmes pripetilo in ne glede na to, kako se bodo njihove poti razhajale – na določen dan neizogibno sestali v rdečem krogu

Melville je kot avtorja izreka podpisal Budo, čeprav si je – ne prvič – vse skupaj izmislil sam. Bil je prvak poetične licence, ljubitelj vzhodnjaške filozofije, prepričan, da bodo tovrstne misli »poglobile« pomen njegovih del. V resnici so dobro in natančno definirale usode njegovih junakov, večnih antagonistov in na prekletstvo obsojenih obstrancev. Če se ljudje morajo srečati, se srečajo, to je temeljna »resnica« realnosti in fikcije, ki se bosta na letošnjem Liffu bodisi prepletali bodisi izključevali. Najlepši filmi so seveda tisti, pri katerih ne veš, kdaj in kako zelo se avtor poigrava z gledalčevo percepcijo. Obenem imamo kot gledalci vedno velika pričakovanja, ko se skupina junakov – zavestno ali naključno – znajde na skupnem, omejenem prostoru. Bo »obračun« realističen, nadrealističen, operetno-teatralen, boleč, katarzičen?

Približno sto filmov, ki jih bo predstavil letošnji festival, ponuja prestižno pahljačo variacij na »rdeči krog«, od boleče kontemplativnih srečanj (Moški ne jočejo) do anarhičnega žanrskega divjanja na skrajnih robovih (Naj trupla porjavijo), vmes pa tudi obešenjaško komedijo (Zabava), zasanjano metaforiko (O telesu in duši), satirični preživetveni delirij (Bar) ali politični triler (Kača s tisoč vrezi). Da sta najbolj žlahtna primerka prav francoski kriminalki – prva je klasična, eskapistična, druga sodobna, z družbeno kritičnim robom –, je lepa ilustracija neusahljive moči žanrskega izraza, ki ga Liffe letos predstavlja v vsej gloriji.