Simon Popek
Programski direktor festivala

Ko se film dela Francoza

S francosko filmsko produkcijo je imel Liffe vedno plodno razmerje, galski favoriti so redno polnili novembrski festivalski program. Do nedavnega, ko je predlani število francoskih filmov na Liffu dramatično padlo na pičlih pet naslovov. »Kam so šli dobri francoski filmi?« smo se spraševali, kje sta vitalnost in večna sposobnost regeneriranja? Izkazalo se je, da je s francoskim filmom vse v redu, le na napačnih krajih smo ga iskali. »Skrival« se je v »neumetniških« oblikah, klasičnem kriminalističnem žanru, zunaj festivalskih kroženj, kjer tovrstna dela najdejo mesto kvečjemu v t. i. polnočnih sklopih.

Tole je treba povedati na glas: ko Francozi snemajo dobre kriminalke, takrat jim ni para, in kadar v žanr zamešajo elemente aktualnega družbeno-političnega dogajanja, nastane eksplozivna, neverjetno atraktivna mešanica, ki pomete z družbeno-kritično »ostrino« t. i. evro pudinga, filmov, katerih vsiljena sporočilnost je v najboljšem primeru prirejena za salonsko festivalsko prizorišče, v najslabšem pa v sramoto žlahtni tradiciji problemskega filma.

Liffov Fokus 2017 bo potemtakem posvečen francoski produkciji zadnjih let, ki v žanrsko zakodiranih delih obravnavajo akutne sodobne teme (ksenofobija, begunci, finančna kriza, dvig desničarskega populizma) ali zgodovinske ekscese, ki jim Francija ne more uteči (kolonializem, izkoriščevalska ekonomija v tretjem svetu, Alžirija).

Tradicija tovrstnih filmov je v Franciji neskončna, zato se spodobi, da sodobne avtorje tipa Eric Valette, Frederic Schoendoerffer ali Olivier Marchal obkrožimo še z zgodovinsko referenčnimi imeni, ki so najlepše cvetela v sedemdesetih letih, režiserje tipa Alain Corneau, Bertrand Tavernier, Yves Boisset in Jacques Deray.

 

Novice

  • 19. 07. 2017 -  Prijava filmov 
    Festival ne sprejema zunanjih prijav za filme. Hvala za razumevanje.
    Informacije: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.